28 Ağustos 2010 Cumartesi

Hokkaido kabağı

Hokkaido kabağını pişirdim. İçine sadece soğan, sarımsak, zeytinyağı, maydanoz ve çok az köri koydum. Hiçbirini kavurmadım, hepsi beraber haşlandı. Hokkaidonun kabuklarını soydum yalnızca 1 diliminin kabuğunu soymadım,denemek için. Gördüm ki kabuğu gerçekten çok ince. Çorba gibi pişirdiğim için soymadığım kabuk blenderdan geçirirken ezildi gitti ama turuncu turuncu renkler verdi çorbaya (Çorba zaten turuncu renk oluyor, amasüs gibi oldu kabuğun kalıntıları). Yani soymadan da çorbası pişirilebilir. Paschamız çok beğendi. Tarifte yarım kabak kullanılmıştı ancak 1 tanesi bile oğluşun sadece 2 öğününe yetti, çorba olmasına rağmen (suda eklemiştim). Yani, tüm aile yiyelim derseniz en az 2 adet hokkaido veya red kuri kabağı almanızı tavsiye ederim.
Sonuç olarak, biz beğendik tavsiye ederiz. Yalnızca köri konusunda endişeli idim, alerji yapar mı diye ama yapmadı. Yine de köriye dikkat!

Hiç yorum yok: